Het verhaal achter het bedrijf Terrason Audio begint ver voor de daadwerkelijke oprichting. We moeten terugspoelen naar de jaren 70, de hoogtijdagen van de hifi, wanneer Terrason-oprichter Bert Bazuin Hifi Studio Wilbert in het centrum van Utrecht bestiert. Gaat gelijk het tweede gedeelte van de naam spreken. De opkomst van de CD, noem maar op, Bert heeft het meegemaakt. Merken als Mark Levinson, Wadia, Thiel, Revel en Tivoli Audio zijn onder zijn handen tot wasdom gekomen. De grootste successen heeft hij met Audiac gehaald. Pieken en dalen. Je kunt zeggen dat Bert samen met Herman van den Dungen en Harry van Dalen vormend zijn geweest voor de high end in Nederland. Nadat hij opvolging had gevonden voor Audiac kreeg hij tijd om zijn vleugels naar andere vakgebieden uit te slaan. In Duitsland heeft hij zo kans gezien om enkele designartikelen in de markt te zetten. In 2005 heeft hij Terrason Audio opgericht om toch te kunnen werken met merken waar hij zeer enthousiast over is, maar die niet in de portfolio van Audiac pasten. Het begon allemaal het de wonderlijke luidsprekers van Laurence Dickie, Vivid Audio, de man die ooit tekende voor het ontwerp van de B&W Nautilus. Het enthousiasme is van zijn gezicht te lezen als hij over Laurence begint. Je merkt dat audio voor Bert naast handel vooral over mensen gaat. Mensen met een liefhebberij die over muziek gaat. De belevenis, de ervaring. Dit is ook gelijk waar de emoties gedeeld worden.
De mensen van Terrason zijn zoekers, niet aflatend bezig om nieuwe merken te vinden die het summum brengen. En die merken moeten bovendien feilloos combineren met de bestaande merken. Het summum? Voor ‘Terrason’ betekent dat ‘aards geluid’. Letterlijk ‘terra-son’. De ambitie van Terrason Audio is om het Nirvana van audioweergave te vinden: de set waarbij elke begeerte naar een andere set is opgelost.
Terrason Audio is distributeur van Accusound, Arcam, Audeze, Esoteric, Grimm Audio, Halcro, Mola Mola, PMC, Ruark Audio en Vivid Audio.