
ARCAM Service
Op deze pagina vindt u de standaard service procedure voor ARCAM producten, alsmede informatie over de garantietermijn. Daarnaast vindt u per serie handige tips over bijvoorbeeld het updaten van uw ARCAM product(en).
Wanneer uw product defect is of niet goed functioneert, is dat natuurlijk erg vervelend. Om u zo snel en efficiënt mogelijk van dienst te kunnen zijn, hanteren we de volgende serviceprocedure:
1. Probleemidentificatie
- Indien u een probleem ervaart met uw product, raadpleeg dan eerst de gebruikershandleiding en probeer de aanbevolen probleemoplossende stappen.
- Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met een verkooppunt om uw probleem te bespreken. Verkooppunten kunt u hier vinden. Zorg dat u het typenummer van het product bij de hand heeft.
2. Serviceverzoek
- Afhankelijk van het probleem kan het verkooppunt u adviseren het product bij hen langs te brengen.
3. Productvoorbereiding
- Zorg ervoor dat uw product klaar is voor inspectie en/of service. Verwijder indien mogelijk alle persoonlijke items, accessoires en gegevens. Bij bepaalde producten wordt geadviseerd om een back-up van gegevens te maken.
- Verstrek gedetailleerde informatie over het probleem, inclusief wanneer het zich voordeed en onder welke omstandigheden.
4. Productafgifte
- Breng uw product samen met het aankoopbewijs en een kopie van het serviceverzoek naar een verkooppunt.
5. Serviceproces
- Een technicus zal het product inspecteren en een diagnose stellen. U ontvangt een schatting van de reparatiekosten en -tijd, tenzij de reparatie onder de garantie valt.
- Voor reparaties die niet onder de garantie vallen, wordt uw goedkeuring gevraagd alvorens verder te gaan.
6. Reparatie en afhandeling
- De reparatietijd kan variëren afhankelijk van de complexiteit van het probleem en de beschikbaarheid van onderdelen.
- U wordt op de hoogte gesteld zodra uw product gerepareerd is en klaarligt om opgehaald te worden.
Terrason Audio werkt samen met:
Hanex Service: https://www.hanexservice.nl/
Audio Service: https://www.audioservice.nl/
ARCAM Garantie
De standaard garantietermijn op ARCAM verschilt per productgroep:
- Op ARCAM versterkers is de standaard garantietermijn 5 jaar
- Op ARCAM CD-spelers en streamers is de standaard garantietermijn 3 jaar
ARCAM RADIA series how to:
- How to automatically switch to Bluetooth devices on the ARCAM RADIA amplifiers v2
- How to change the Halo brightness on the ARCAM A25 Amplifier v2
- How to change the input name on your ARCAM RADIA amplifier v2
- How to connect Bluetooth headphones to your Arcam Radia Amplifier v2
- How to select Speaker and Headphone output on the ARCAM RADIA Amplifiers v2
- How to select the DAC Filters on ARCAM Radia amplifier v2
- How to switch off the display on your Arcam Radia Amplifier v2
- How to update the software on A5 – A15 v2
- How to update the software on CD5 v2
- How to update the software on ST5 v2
- How to use control connection between ST5 and Amp v2
- Afstandsbediening programmeren
How to video: hoe update ik mijn ARCAM AV(R) HDA serie
LET OP: vanaf software versie V1.40 kunnen beide files (system.fw en image.swu) tegelijk op één USB stick geplaatst worden en in één keer ingeladen in de Arcam, daarmee komt deel 2 van de instructie video te vervallen. Denk aan de factory reset wanneer de update klaar is!
N.B.: vanaf V1.44 kunnen system settings en Dirac filters blijven behouden in de AV(R) serie. Let er op dat aan het einde van de update gevraagd wordt: Press OK for system reset of DIRECT om huidige settings en Dirac filters te behouden.
Lees hier meer over updaten van de Arcam AVR HDA serie: https://www.harmanluxuryaudionews.com/2020/08/22/updating-arcam-avrs/
Zie hier de update video: https://youtu.be/KClq97Piv0c
How to video: hoe update ik mijn Arcam SA30 HDA serie
Zie hier update video: https://youtu.be/zzCuJfM3Bb0